Olympiska spelen

Olympiska spelen- ett mästerskap där alla de bästa idrottare i världen samlas och tävlar i respektive idrotter. Jag sitter just nu och tittar på invigningen och när alla länders representanter går in på arenan. Vilken fantastisk och obeskrivlig känsla det måste vara! Att för det första få äran att representera sitt land, och sen få delta i ett olympiskt mästerskap. Jag har sån respekt för alla dessa idrottare, jag vet hur extremt mycket tid och energi dom har lagt ner för att komma dit. Hur mycket smärta och hur slit dom har fått gå igenom, är det många som inte skulle vilja gå igenom! Jag vill! Jag vill vara där dom är!! På OS, att få gå där och vinka åt alla i publiken och känna att all smärta och allt slit har tagit mig till mitt mål. vägen dit är väldigt lång, men jag tänker göra det jag kan för att komma dit! Om jag inte lyckas har jag i alla fall försökt. Det som är det viktigaste är att jag får göra det jag älskar, att spela badminton. Om det är så att jag aldrig får chansen att spela i en os arena så är det okej, så länge jag vet att jag gjorde allt jag kunde för att få den chansen. Nu ska jag kolla på alla grymma idrottare och få inspiration till att träna skiten ur mig och bara köra. Vem vet, kanske är det jag som står där om fyra år på os arenan.


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag vet att du kan göra det! Så lyssna på ditt inre och följ hjärtat, det kommer gå <3

2012-07-29 @ 15:36:41
URL: http://emjlssmycken.blogg.se
Postat av: mams

Håller med föregående talare!!
Kör på!! <3<3

2012-08-06 @ 09:18:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0