Fly?

Vad innebär det att fly?
Frågar du mig är innebär det att skjuta upp problem och annat negativt som man inte väljer ta hand om för tillfället, att man har ett val att ta hand om sina problem på en gång och inte vänta och ta den lätta vägen. Det är att fly i mina ögon!
 
I mitt fall, flyr jag inte! Jag har inget annat val än det jag gjort. Det finns inget att hämta på den andra vägen än den jag valt. Den är tom! Där finns det tillfälliga lösningar som kommer hålla en väldigt kort period och som inte kommer ta mig dit jag vill. En väldigt osäker väg! Liknande den väg det visade sig att jag var på nu. Jag tänker inte ta den igen, var så säker!
 
Mitt val är att ta mig tillbaka till min comfort zone för att bli stark igen och få tillbaka mina fötter på jorden. För att känna trygghet i den rehab som ligger framför mig.
 
Jag har lovat mig själv och väldigt viktiga personer i mitt liv att jag ska bli starkare som person. Mer driven, ta för mig mer. Visa vem jag är, göra mig hörd! Att kunna ta hand om mig själv!
 
Kan jag göra det på en plats där jag inte känner mig säker? Där jag har en massa press på mig att prestera i annat än det jag måste fokusera på, mig själv. Nej! Att jag kommer vara själv största delen av dagarna och inte ha någon bredvid mig som kan pusha mig, ge mig en hjälpande knuff i ryggen. Det har jag inte här. Detta är fel väg för mig. Så jag väljer den väg mitt hjärta valt åt mig för att på bästa sätt kunna ta mig an alla utmaningar jag har framför mig, den väg som kommer (om tiden och ödet vill) föra mig tillbaka till det jag vill ha mest av allt i mitt liv.
 
Så flyr jag? Nej!!!
 
 
Never give up, stay true!
 

Kommentarer
Postat av: mams

Du backar, för att hämta det du inte fick med dig på vägen.. Kram <3

2012-08-10 @ 09:41:11
Postat av: Emma

Det är så sant och klokt det du säger. Du flyr inte från någonting och så länge du vet om det själv så kan alla andra säga vad dem vill - för dem förstår inte vilket klokt val du gör <3

2012-08-12 @ 15:14:21
URL: http://emjlssmycken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0