Lättnad!

Nu har jag kommit hem från min första tävling på väldigt länge, kommer inte ens ihåg när. Tror senaste tävlingen var i Estland någon gång förra vintern..

Men denna helg var jag och spela Borlänge U19 Elit. Innan tävlingen så visste jag inte hur det skulle gå alls, jag brukar kunna känna hur bra/dålig formen är. Men inte innan denna helg. Jag började med att spela en väldigt tuff singel, det blev en lång och jobbig tre setare som innehöll det mesta, nätrullare, ramträffar, tveksamma linjebeslut. Men jag kände mig rätt så fräsch. jag förlorade första set, det var bra spel från båda, jag hade inte riktigt hittat linjerna än så det var några lyft och smashar som satt på fel sida av linjen. Men det blev ändringar på det i andra och tredje set då jag spelade ett helt annat spel, mer aggressivt och avgjorde duellerna mycket tidigare. Precis så som jag ska spela.

Det kändes verkligen som en sten föll från bröstet, en sådan lättnad!! Att äntligen vara tillbaka, att få visa mig själv och andra att JAG KAN!!!!!!

Jag spelade 6 matcher på lördagen och det kändes i kroppen på kvällen!  Det blev i alla fall kvartsfinal i singel och semifinal i Dubbel. vilket är ett godkänt resultat. jag är väldigt nöjd. framförallt med mitt spel i singel. jag har kämpat och kämpat och motgångarna har bara blivit fler och fler. Men nu kändes det ändå som om det kanske släppte lite för mig, att jag började hitta tillbaka till det spel som jag en gång har spelat.

Jag har haft det väldigt tungt mentalt och tänkt mycket negativt när det gäller träningar och min form osv, men jag har alltid stöd runt omkring mig som får mig på benen igen. Moa är underbar på många sätt!, hon får mig att vända det negativa till positivt.. Hon ger mig lite extra kraft att orka komma upp igen ur skiten. mina föräldrar som alltid finns till, i alla väder! Finns nog inga andra föräldrar som är så engagerade. Det är jätte skönt!!!

Nu ska jag ta med mig denna framgång och härliga känsla från helgen och fokusera på Swedish International som  börjar på Torsdag! Håll tummarna för mig!

Let's kick some ass!!
=)

Kommentarer
Postat av: Mams

mapa är lika glada och nöjda som du!!! du är värd detta och mycket mycket mer efter allt som varit...

kraaam

2010-01-18 @ 12:27:42
Postat av: Moa

Jag är så stolt. Och jag är lika lättad som du. Det var så otroligt skönt att träffa dig. Du hade en helt annan gloria runt dig. Och bara genom ett litet telefonsamtal kunde jag utgöra att den där tunga stenen hade försvunnit från ditt bröst.

Jag kommer fortsätta tro att du kommer att göra underverk. Och det kommer du.

2010-01-19 @ 16:36:45
URL: http://themoie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0